Ha e-kereskedelmi vállalkozás indításán gondolkodik, több lehetőség közül választhat, elsősorban az fulfillment és logisztikai modellek tekintetében. Manapság az online áruházak gyakran dropshipping modellben működnek. Mások a fulfillment mellett döntenek. Ebben a cikkben ezt a két modellt fogjuk összehasonlítani. Mit kell tudnia róluk?
Igen, tudjuk, hogy a teljesítés és a dropshipping nem hasonlítható össze közvetlenül. Az előbbi tisztán logisztikai modell, míg az utóbbi az értékesítési stratégia körül forog. Azonban, mint azt rövidesen magad is látni fogod, a fulfillment és a dropshipping modellben sok közös vonás van! Térjünk rá a lényegre!
A dropshipping egy elterjedt e-kereskedelmi üzleti modell. Egyik nagy előnye, hogy lehetővé teszi egy vállalkozás gyors elindítását nagy befektetések nélkül. Valójában mindössze egy weblapra van szüksége egy online áruházzal. Ebben a modellben a boltja olyan termékeket értékesít, amelyek fizikailag nincsenek a raktárában. Hogyan lehetséges ez? Amikor egy vásárló leadja a rendelést, Ön a beszállítójához/forgalmazójához irányítja azt, és ők felelősek a termék kiszállításáért a vásárlónak. Más szóval, az Ön áruháza a közvetítő szerepét tölti be.
Milyen előnyei vannak ennek a megközelítésnek az e-kereskedelmi üzletben?
Minden a partnered kezében van. Hátránya, hogy ez azt jelenti, hogy teljes mértékben függ az eladó(k)tól. Ha nincs termék a raktárkészletükben, nem tud csomagot küldeni. Ha elveszítik a pénzforgalmukat, és nem tudják teljesíteni a megrendeléseket, akkor automatikusan az Ön vállalkozása is instabillá válik.
Ha a dropshipping az előnyei miatt vonzott, gondoljon a fulfillmentre is. Igaz, ez a modell több munkát igényel az Ön részéről, de sok szempontból megbízhatóbb.
A fulfillment szigorúan egy kiszervezésen alapuló logisztikai modell. Itt Ön együttműködik egy külső fulfillment központtal (gyakran logisztikai központnak is nevezik), amely az Ön nevében foglalkozik a logisztikával. Mit jelent ez a gyakorlatban?
Ha kiszervezi a logisztikát egy 3PL (harmadik fél logisztikai) vállalatnak, szinte elfelejtheti a logisztikát, és az üzlet növekedésére összpontosíthat. Minden, ami offline történik, a logisztikai partner kezében van. Természetesen ez a modell több erőfeszítést igényel, mint a dropshipping. Például Önnek kell gondoskodnia a készleteiről, és ellenőrzés alatt kell tartania az ellátási láncot, hogy késések és hibák nélkül szolgálhassa ki az ügyfeleket. Végül is az Ön által értékesített termékeknek fizikailag is rendelkezésre kell állniuk az Ön raktárában (még akkor is, ha ez egy logisztikai központ által biztosított külső raktár).
Mint láthatja, bár a dropshipping és a fulfillment két különböző dolog, a két modell mögött rejlő előnyök meglehetősen hasonlóak. Ez azt jelenti, hogy az egyik jobb, mint a másik? Semmiképpen sem! Mindkét modellnek van néhány jelentős előnye, és minden az Ön üzleti modelljétől függ. Tudjon meg többet az e-kereskedelmi üzleti stratégiáról, és válassza ki az Ön igényeinek és elképzeléseinek leginkább megfelelő lehetőséget.